Dnepr MT-9 1971 sidecar

Kesalla 23.7.2014


Talvella 4.2.2014

Dnepr MT-9   vm. 1971

Dnepr MT-9   vm. 1971

Dnepri

Kevat 2010

Tankkimaalaus keväällä 2010

lisää kuvia

Kuvia

soolo

Mopokausi avattu 12.4.2010

Suomi Finland LIEKSA FINLAND

Dnepr MT-9 laittoa ... korjausta ja sivuvaunuremonttia kuvia, more repair images.

Dniepr MT-9 1971

Dniepr MT-9 (650 cc OHV motor) Dnipro ????? MT-9 made in CCCP, Russia (now Kiev city is Ukraina Ukraine)

 

google käännös

http://kolyaska.pl/mt9.html

Moottoripyörä Dnepr MT-9 on koneen moottori górnozaworowym, syntyperäinen Kiovan Moottoripyörä Factory. Toisin seuraavia malleja "górniaków" KMZ moottoripyörä on vielä 6 voltin generaattori manuaalinen säätö ajoitusennakolle vanha polttoainesäiliö, mutta verrattuna aikaisempiin malleihin sai lähetyksen käänteisen. Vuosina 1971-1976 valmistettu 189463 kappaletta koneita.

Alla tärkeimmät tiedot moottoripyörän:

Pituus - 2430 mm
Leveys - 1620 mm
Korkeus - 1050 mm
Akseliväli moottoripyörä - 1500 mm
Maavara - vähintään 120 mm
Moottoripyörä kuivapaino kuorma - 320 kg
Kuivapaino moottoripyörä sivuvaunuton - 210 kg
Suurin hyötykuorma, mukaan lukien kuljettaja ja kaksi matkustajaa - 260 kg
Kokonaispaino - 580 kg
Suurin sallittu akselipaino - 2,34 kN
Maksiminopeus päällystettyä pintaa - vähintään 100 km / h
Polttoaineenkulutus ajettaessa täydellä kuormalla päällystetyllä pinnalla nopeudella 50-60 km / h - 7,2 l (talvella kasvoivat 15%)
Moottori - nelitahtinen, kansiventtiilimoottori, kaksisylinterinen bokseri
Voitelu System - Mixed vaihde öljypumppu ja roiskeet
Iskutilavuus - 649 cm3
Puristussuhde - 7.0
X Stroke Bore - 68mm x 78mm
Virta - vähintään 32 hv / 23,5 kW
Käyttövoima - 0,04 kW / kg
Maks.teholla - 5200 rpm / min
Suurin vääntömomentti - 4,7 kgm
Sytytys - Akku, 6V
Kaasuttimet - K-301B per sylinteri
Polttoaine - bensiini LO tai LO-72-76
Välityssuhde:
ykkösvaihde - 3.6
Toinen Gear - 2,28
kolmosvaihteella - 1,70

Nelosvaihde - 1.30
Käänteinen - 3.67

Voimansiirto takapyörän nivelakseli
Takajousitus - kevät-kolmiotukivarret hydrauliset iskunvaimentimet
Etujousitus - teleskooppi jousella-hydrauliset iskunvaimentimet
Pyörät - vaihdettavissa renkaat 3,75-19 (95-484 mm)
Sivulastaaja - tyyppinen henkilöauto pyörän ripustustankojärjestely keväällä ja hydraulinen iskunvaimennin
Generator G-414 6V, 65W
Voltage Regulator RR302
Säätäminen ajoitusennakkoa - manuaalinen, chopper-jakaja tyyppi PM-05 (myöhemmin - automaattinen keskipakoissäätäjä PM302)
Valmiudet:

Tank - 21L
Kampikammion moottori - 2,2 litran
Karter siirto - 1,3 l
Karter päävaihde - 0,11 l
Pen etujousitus - 0135 l
Takaiskunvaimentimien - 0080 l
Ilmansuodatinkotelo - 0175 l

Säätö tiedot:

Venttiilivälys 15-20 astetta C:
imuventtiili - 0,07 mm
pakoventtiilien - 0,07 mm
Rikkoa interrupter - 0,4-0,6 mm
Rikkoa kipinä elektrodit - 0,5-0,6 mm
Rengaspaineet:
edessä ja lähellä vaunun - 1,5 kg/cm2
Taka - 2.6 kg/cm2
Sytytyksen ajoitus suhteessa TDC - 34 astetta (7 mm)
Nelosvaihde - 1.30
Käänteinen - 3.67
Voimansiirto takapyörän nivelakseli
Takajousitus - kevät-kolmiotukivarret hydrauliset iskunvaimentimet
Etujousitus - teleskooppi jousella-hydrauliset iskunvaimentimet
Pyörät - vaihdettavissa renkaat 3,75-19 (95-484 mm)
Sivulastaaja - tyyppinen henkilöauto pyörän ripustustankojärjestely keväällä ja hydraulinen iskunvaimennin
Generator G-414 6V, 65W
Voltage Regulator RR302
Säätäminen ajoitusennakkoa - manuaalinen, chopper-jakaja tyyppi PM-05 (myöhemmin - automaattinen keskipakoissäätäjä PM302)
Valmiudet:
Tank - 21L
Kampikammion moottori - 2,2 litran
Karter siirto - 1,3 l
Karter päävaihde - 0,11 l
Pen etujousitus - 0135 l
Takaiskunvaimentimien - 0080 l
Ilmansuodatinkotelo - 0175 l
Säätö tiedot:
Venttiilivälys 15-20 astetta C:
imuventtiili - 0,07 mm
pakoventtiilien - 0,07 mm
Rikkoa interrupter - 0,4-0,6 mm
Rikkoa kipinä elektrodit - 0,5-0,6 mm
Rengaspaineet:
edessä ja lähellä vaunun - 1,5 kg/cm2
Taka - 2.6 kg/cm2
Sytytyksen ajoitus suhteessa TDC - 34 astetta (7 mm

Mobil 1 Racing 4T 15W-50

Mobil 1 Racing 4T 15W-50 best MC oil, tosi hyvä öljy (paras mopo öljy mitä suomesta saa) Zinc level 1793 ppm (0,179 %) very good and 1600 ppm PHOSPHORUS European Motor Oil - Mobil 1 Motorcycle Oils

Mobil 1 V-Twin 20W-50 Motorcycle Oil is and very good 1700 PPM ZINC and 1600PPM PHOSPHORUS

 

4T Superbike Oil 15W-50

lue uusin öljytesti Oil testing http://www.syntheticlubes.com/pdf/g2156.pdf

Zinc Butyl Octyl Primary Alkyl Dithiophosphate - China Lubricant additive, Oil additive, Lubricant in Lubricant

Shell X100 Super 20W-50

Calcium < 0.30% (m/m).
Zinc < 0.20% (m/m).
Magnesium < 0.20% (m/m).

Mobil Delvac Super 1400 15W40

Mopo foorumilla keskustelua Delvacista

 

Voi ihmettä mikä sivusto !!
kaikki alkuperäiset URAL ja DNEPR manuaalit pdf tiedostoina.
korjausohjeet kuvina ja videoina
kuvia ja juttua.
NYT imuroimaan....download

Manuals, Catalogs and Supplements:

Ural and Dnepr technical resources and links

Motorcycle Comparisons

 

Mitä öljyä Lubricating Oils

Dnepr sukupuu

Dub's Dnepr

http://www.dnepr-guide.com/main.htm

Ural Roikka kotisivu, Vinkit ja Vinkki

Ural Rroikka Ural Dnepr Foorumi

Ural Roikka - Kuva-albumi

Varaosia laspek ja East Highway ja Mikko Oikarinen

Osatuonti.fi - Dnepr ja Ural varaosia

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/index.php

Oldtimer Garage

Voimakone

UUDET Mallit

http://uralroikka.fi/sivut/ ja Irbitin tehtaan moottoripyörät « Ural Roikka

Soviet Steeds • Index page An Independent Forum for Ural & Dnepr Motorcycle Enthusiasts

Perusasetus

Sivuvaunun säätöohje, auraus, kallistus, woblaa, vetää, kääntää ja Kuinka kiinnitän sivuvaunun oikein

Dnepr und Ural: Ural-Zentrale

Dniepr KMZ - Kiev Motor Zavod

Dnepr Tech / Manuals PartsKatalog MT16 + MT11

URAL 750cc Motorcycle Service Manual

Kokoontumisajokalenteri ja kokoontumisajot.com - etusivu

Chippewa Range paljon muutakin kuin ratsastetaan. Western-henkisessä ympäristössä testaat taitojasi lasson ja cowboyruoskan käsittelyssä, heität tomahawkia, kirvestä, heittoveistä tai vaikkapa hevosenkenkää. Voit myös ampua inkkarijousella tai Winchesterillä (ilmakivääreitä) ja selvittää nopeutesi kaksintaistelussa oikeilla revolvereillä, tietenkin paukkupatruunoilla.

Saluuna Viimeinen Mohikaani palvelee kesäaikaan joka päivä ja viikonloppuisin on ohjelmassa elävää kantria. Syksystä talven yli kevääseen saluuna on vain tilauskäytössä.

Chippewalla on kolme viihtyisää hirsimökkiä jotka ovat vuokrauskäytössä ympäri vuoden.

BajaHill MC - Kaikki moottoripyöristä

Tiehallinto, välimatkoja

Lieksan Moottorikerho LMK

Main site OH7FES

eXTReMe Tracker